GLASBLAZERIJ 't QUAKELTJE 35+ PARTIJ

Op 24 mei werd voor het eerst in de geschiedenis de Quakeltje 35+ partij gespeeld bij KV Exmorra. Grote dank aan onze sponsor Glasblazerij 't Quakeltje!

Maar liefst 15 personen moesten hun ID laten zien en werden gecontroleerd op 35 jaar of ouder. Een teleurgestelde 34-jarige moest plaats nemen op bank. Jammer joh.. volgend jaar beter!

Maar om 18.00 barstte het geweld los. In een poule van 5 werd er gestreden om de kransen. De laatste partij, wat ook meteen de finale op papier was werd in het schemer gespeeld.

Partuur Gerrit Feenstra, Jentsje Wijnalda en Sylvia Piersma won beide partijen. Dat gold ook voor partuur Gosse Reitsma, Marco Lemstra en Klaaske Feenstra. Ook zij hadden de beide poulewedstrijden gewonnen. De laatste wedstrijd moest uitsluitsel geven. Maar ook die werd door beide parturen gewonnen. En dus kwam het op de tegeneersten aan. Gerrit cs. hadden 9 tegen en Gosse cs. 12 en dus pakte partuur Gerrit de kransen.

Of het partuur wat met de kransen vertrok ook daadwerkelijk heeft gewonnen, is niet meer met zekerheid te stellen. Daarvoor was het te donker. Maar we gaan ervan uit dat het zo klopt. Hoe dan ook, het was een topavond waarbij er nog tot ruim na middernacht nagepraat werd over alle heroische slagen!

Allen bedankt voor de gezellige wedstrijd! Volgend jaar weer!